X

زیرسازی ساندویچ پانل

زیرسازی ساندویچ پانل چیست؟

زیرسازی ساندویچ پانل توضیحی برای ساندویچ پنل دیواری می باشد. تمام پروفیل ها باید به ابعاد ۸۰ در ۸۰ یا ۹۰ در ۹۰ ، آهن کشی گردیده و سپس پنل ها به فاصله ۱۳۰ سانتی متر به شکل افقی تمام اطراف سوله بر روی قسمت آهن کشی با پیچها پرچ شوند .

زیرسازی ، مجموعه فرآیندها و عملیاتی است که جهت نصب و نگهداری صحیح پانل‌های ساندویچی انجام می‌شود. فرآیندها شامل ایجاد سازه‌های فلزی، نصب پانل‌ها و مواد عایق، سیستم تهویه و تهویه مطبوع، و همچنین نصب سیستم‌های برقی و الکترونیکی مورد نیاز است. هدف از این زیرسازی، ایجاد یک ساختار مستحکم و پایدار برای ساندویچ پانل است. نصب ساندویچ پانل هم شامل چند مرحله است که شامل نصب سازه‌های فلزی، نصب پانل‌ها، نصب مواد عایق و غلطک‌های زیرین است.

 

موارد مهم در زیرسازی ساندویچ پانل

  •  به فاصله ی بین ستون ها، محل نصب ساندویچ پانل ها، عرض نهایی، شدت وزش باد و ارتفاع ساندویچ پانل ها نسبت به محل نصب باید توجه شود .
  •  رعایت مونتاژدرقسمت نر و مادگی پنل ها برای آب بندی بهینه ساندویچ پانل دیواری.
  • از بهترین روش ها برای پر کردن درز های ساندویچ پانل استفاده از  آبرو فلاشینگهاست که جهت زیبایی سازه ها بکار می رود.
  • مناسب بودن تکیه گاه ها برای بستن پیچ ها .
  •  از پیچ واشردار برای نصب ساندویچ پانل سقفی  و ساندویچ پانل دیواری استفاده گردد.
  •  از چسب مخصوص کراپپ ۲۲۵ برای درز بندی استفاده گردد.

 

ساندویچ پانل دیواری مثل ساندویچ پانل سقفی، در هنگام اتصال و نصب باید دارای زیرسازی فلزی باشد . در این زیر سازی از ماده پروفیل استفاده می شود و جهت آن عمود بر جهت اجرای پانل قرار دارد که باید فاصله های زیرسازی قبل از نصب، به وسیله متخصص با تجربه نصب پانل انجام شود و در آخر به سازه زیر سازی پیچ گردد .

در هنگام نصب ساندویچ پنل دیواری باید عملیات اجرایی با دقت و توجه زیادی انجام پذیرد و  چون این سازه ها در بخش نما و جلوی دید هستند، باید در کار  تراز بندی و  استفاده از شاغول انجام شود .

Categories: دانستنیها
adminx:
Related Post